Czym jest infolinia? To pytanie raczej nie pada często, ponieważ współczesny człowiek, przyzwyczajony jest do załatwiania wielu rzeczy szybko – wie więc, że infolinia to możliwość telefonicznego uzyskania informacji. Dzięki tej usłudze potencjalny klient nie musi żmudnie wyszukiwać odpowiedzi na swoje pytania w Internecie, wystarczy że wybierze numer infolinii wybranej firmy i już uzyska pożądane informacje.
Coraz więcej firm korzysta z tego rozwiązania, ponieważ posiadanie infolinii nie tylko wpływa korzystnie na wizerunek firmy, ale też napędza rynek e-commerce. Coraz więcej transakcji jest zawieranych poprzez Internet, a dzięki infolinii potencjalni kontrahenci mogą telefonicznie skontaktować się z firmą bądź instytucją. W dodatku bezpłatnie lub ulgowo.
W zależności od wielkości firmy, zakresu oferowanych usług i specyfiki branży znaczenie infolinii dla przedsiębiorstwa jest różne. W branży finansowej i telekomunikacyjnej oraz w przypadku oferowania skomplikowanych usług, bądź produktów zawartych w szerokim wachlarzu ofert, infolinia staje się wręcz niezbędnym narzędziem komunikacji pomiędzy jednostką oferującą produkt czy usługę a ich potencjalnym nabywcą.